dinsdag 23 juni 2015

Bonbons maken!



 Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik deze lekkere bonbons heb gemaakt!


Ik heb de volgende ingrediënten gebruikt:
*Witte chocolade
*Melk chocolade
*Pure chocolade
*M&M's
*Nootjes
*Zout (het klinkt gek, zout in chocolade maar het is erg lekker de zout versterkt de zoete smaak al moet je niet te veel toevoegen!)

Deze dingen heb je verder nog nodig:
*Steelpannetje 
*Bonbons vormpjes (ijsblokjes vormpjes) 
*Lepel
* Smelt bakje voor bij het steelpannetje 


1. Eerst leg je de strooisels die je gebruikt in de vakjes, ik heb 3 soorten chocolade en heb 1 rij gedaan met alle 3 smaken door elkaar te doen.


2. Je smelt de 1e smaak chocolade op au bain marie vorm, dat houd in dat je het smelt in het bakje die het water niet raakt zodat de waterdamp de chocolade smelt. Als je dat gedaan hebt verdeel je de chocolade over de vakjes. Tip, smelt eerst de witte chocolade daarna de melk en pure chocolade dan hoef je niet telkens het bakje af te wassen.


3. Vervolgens doe je het zelfde met de andere smaken chocolade. 


4. Nu zet je het in de koelkast totdat het op gehard is dat kan na een half uurtje al zijn het ligt eraan op welke temperatuur je de koelkast hebt, ik zou het niet in de vriezer doen omdat er dan kristallen in worden gevormd door het water. 

5. Plop ze uit de siliconen vormpjes en klaar zijn je lekkere bonbons!!


Ze zijn snel en makkelijk te maken en ze zijn superlekker!! 
xxRenee








Geen opmerkingen:

Een reactie posten