dinsdag 30 juni 2015

favoriete boeken


Vandaag heb ik mijn 5 favoriete boeken voor jullie! Het is bijna vakantie voor mij en dan lees ik altijd heel veel, heb ook een e-reader waar meer dan 40 boeken opstaan en vandaag laat ik jullie mijn 5 favorieten daarvan zien.

1. The Maze Runner, James Dashner.
Je kon de film van dit boek al zijn bij een van onze eerste artikels: Favoriete Films. Ik leest dit boek in het Engels omdat ik de film al gezien had maar wou het boek ook nog graag lezen, ik dacht als ik het in het Nederlands zou lezen erg saai was dus heb ik hem in het Engels gekocht! 

2. Stalker, Lars Kepler.
Dit is een thriller voor volwassenen en vind hem erg leuk hij gaat over: 

Zweden is in de ban van een seriemoordenaar die zijn slachtoffers eerst filmt vanuit het donker, thuis waar ze zich veilig wanen, en het filmpje vervolgens op YouTube plaatst. Enkele dagen later wordt degene die gefilmd is zijn volgende slachtoffer. Het onderzoek naar de moordenaar verloopt stroef, tot bij het lichaam van het vierde slachtoffer een bewusteloze man wordt aangetroffen. De man kan zich echter niets herinneren van de moord. Om zijn onschuld te bewijzen, roept zijn familie de hulp in van hypnotiseur Erik Maria Bark. Maar de informatie die Erik verkrijgt biedt geen enkele duidelijkheid. Dan wordt er een nieuwe moord gepleegd, en de verdachte heeft dit keer een alibi. Er lijkt slechts één persoon te zijn die de zaak kan oplossen: Joona Linna. 
Afbeeldingsresultaat voor stalker lars kepler

3. Boy7, Mirjam Mous
Dit is een spannend boek voor Young-Adults. Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen je kan er gewoon niet in stoppen! Er is ook een film van gemaakt met Nederlandse acteurs! Het boek gaat over: 

Een jongen komt bij in een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Tot zijn opluchting vindt hij een rugzak met daarin een mobiele telefoon. Hij wil het alarmnummer intoetsen, maar ziet dan dat hij een voicemailbericht heeft ontvangen. Tot zijn verbijstering hoort hij: Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie. En hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in zijn rugzak, gaat hij verbeten op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zelfs Lara niet. Stapje voor stapje komt hij achter de verschrikkelijke waarheid.

4. Jongens het zijn net huisdieren, Diane Messidoro.
Voor de mensen die niet van thrillers of spanning houdt, hier is een boek dat grappig en romantisch is  maar ook een beetje dramatisch is. Het gaat over:

Alles wat je altijd al wilde weten over daten. Want wat blijkt? Een leuke jongen houd je net zo makkelijk aan het lijntje als een hond. Of is het niet zo eenvoudig? Circe heeft een missie. Ze wil een succesvolle journaliste worden én een vriendje scoren. Met spoed graag. Allebei. Ze start een blog waarin ze haar twee doelen combineert en krijgt van een van haar volgers een gouden tip: Als je een jongen aan de haak wilt slaan, behandel hem dan als een huisdier. Succes verzekerd! Maar dat geldt niet voor Circe, helaas. Want met je hond kun je naar de hondenschool, maar met een jongen moet je het allemaal zelf uitvinden en dat levert voorlopig alleen maar liefdesverdriet op.

5. Papertowns, John Green.
Het laatste boek is ook weer een spannend boek, ik heb gewoon niet veel romantische of grappige boeken op mijn e-reader omdat ik dat snel saai vind. Maar dit boek is spannend maar zit ook een vleugje romantiek in. En het goeie is: er komt ook een film van dit boek! Het gaat over:

Negen jaar oud zijn ze en onafscheidelijk - Q (Quentin) en Margo Roth Spiegelman - als ze in het park een dode man vinden. Daarna hebben ze bijna tien jaar geen contact meer. Totdat Margo op een avond op het raam van Q's kamer klopt. De dag erna is ze verdwenen...
De nacht voordat Margo verdwijnt, maken zij en Q een onvergetelijke tocht door de stad waar ze wonen. Ze nemen op creatieve wijze wraak op verschillende mensen: van het vreemdgaande vriendje van Margo, tot de sportheld die Q al jaren dwarszit.


Ik hoop dat jullie in de vakantie net zoveel gaan lezen als ik! En dat jullie wat inspiratie hebben gekregen om meer boeken te lezen!!
xxRenee





Geen opmerkingen:

Een reactie posten