dinsdag 24 februari 2015

DIY Whiteboard


 Vandaag heb ik een hele leuke DIY voor jullie namelijk DIY whiteboard maken!
Dit whiteboard kan je naar je eigen smaak brengen en staat super leuk in je kamer!
Benieuwt hoe je het maakt? Lees dan snel verder!


Wat heb je voor deze DIY nodig:
- een fotolijstje (ik gebruik 1 van de Ikea).
- een schaar.
- lijm.
- een stift.
- een liniaal.
- verschillende soorten kleuren tape (denk aan washi tape).
- verf kaartjes deze kun je in een bouwmarkt of verfwinkel krijgen (is gratis ik gebruik kleuren van Flexa).





Hoe je te werk gaat:
1. Als eerst knip je 3 verfkaartjes op maat van het fotolijstje. Ik gebruikte de kleuren: A3, B3 en C3
2. Je plaatst de op maat geknipte kaartjes achter het glas van het fotolijstje om te kijken als alles goed past.
3. Je lijmt de 3 of meerdere kaartjes (ligt eraan hoe groot je lijstje is) aan elkaar.
4. Je werkt het af met tape zodat het netjes eruit ziet.
5. Van de andere kaartjes knip je vierkantjes op maat zodat je tot het midden komen dan heb je 6 vakjes. Ik heb deze kleuren gebruikt: O1, O2 en O3. Als je de kaartjes hebt opgeplakt kun je net als bij de vorige keer de randjes afwerken met (washi) tape.
6. Als je alles hebt gedaan kun je vervolgens het kaartje in het fotolijstje doen. Je kan op het glas met stift schrijven en dat kan je er zo weer afvegen zodat je wat nieuws erop kunt schrijven.


hier nog even de stappen met foto's

Dit is een superleuke DIY om te maken en om iemand cadeau te geven! Zelf heb ik 6 vakjes gemaakt en heb voor elke schooldag 1 en heb voor zaterdag en zondag samen 1 vakje. Je kan het ook anders maken elke manier is goed!




Ik hoop dat jullie wat aan deze DIY hebben gehad!
xxRenee





1 opmerking:

  1. Een hele leuke DIY! Super schattig en handig om te hebben thuis voor bijv. een to-do list! x

    BeantwoordenVerwijderen