dinsdag 3 maart 2015

Gadget Fujifilm Instax Mini 8


Vandaag heb ik een gadget voor jullie en dat is de Fujifilm Instax mini 8! Het is een polaroid en hij is weer helemaal in! Veel plezier met lezen!!



De Instax mini 8 is een soort polaroid camera maar officieel is het geen polaroid want dat is een merk. Het houdt in dat je een foto maakt en hij er direct uit komt, wel op een kleiner formaat namelijk creditcard formaat. Vroeger waren deze camera's er ook al en ze zijn weer helemaal in! Vroeger waren de camera's veel groter en kwamen er ook grotere foto's uit dat kan nu ook nog wel maar ik heb de mini vorm van de camera want die is het handigst en het populairst!



De camera's van Fujifilm zijn in nog vele andere kleuren verkrijgbaar maar ik heb zwart gekozen omdat ik die kleur denk ik het langst mooi vind (want roze bijv. vind ik later misschien wel kinderachtig) en hij wordt het minst snel vies! De camera zelf vond ik niet heel duur (€59.00) ik heb hem gekocht bij de Hema (alleen online beschikbaar) ik zet de link in het einde van het artikel. Ook heb ik online bij de Hema een bewaardoosje voor de foto's gekocht (€ 1.00) en een duo pakket films (€ 12.00). Films zijn de kaartjes waar je de foto op afdrukt het zit in een pakje van 10 dus je kan 10 foto's per keer maken, het is gemakkelijk om de films te verwisselen zodat je nieuwe kunt maken. Ook geeft het toestel aan hoeveel foto's je nog kunt maken en op welke licht stand je hem moet zetten want er zit een lichtsensor in. Er zit ook een flitser in en die kan je niet uitzetten, maar dat geeft niet want het heeft geen impact op de foto's die je in het licht maakt.





Ook kun je hoesjes kopen ik heb een zwart leren hoesje met een soort koord eraan zodat je het als tasje kunt dragen ook zit er voor een bescherm lapje. Er zijn ook nog verschillende lenzen verkrijgbaar die je er op kunt klikken ik heb een selfie lens (er zit een spiegeltje naast zodat je kunt kijken als je wel helemaal op de foto komt) en kleuren lenzen die je foto een kleur geven een soort van waas. Dit heb ik op E-Bay gekocht omdat het daar heel goedkoop is. Ik heb ook verschillende films gekocht in verschillende kleuren ook dat heb ik op E-Bay gekocht ik zet de linkjes wel weer onder in het artikel. In tegendeel van het toestel vind ik de films vrij duur. Je betaald gemiddeld €0.60 aan 1 foto. Om de foto heen zit een soort van randje waar je gemakkelijk op kunt schrijven bijv. de datum of een leuke quote!






Dit was mijn artikel ik hoop dat jullie hem leuk vonden!!
XxRenee







Geen opmerkingen:

Een reactie posten