dinsdag 12 mei 2015

DIY masker tegen een vette huid


Heei allemaal!,

Vandaag hoort eigenlijk een artikel van Renee online te komen, maar Renee is op vakantie naar Bonaire, dus komt er vandaag een artikel van mij online.
In dit artikel heb ik een DIY masker voor jullie!
Veel plezier met lezen!!
Ik ga vandaag een bananen masker maken.
Dit masker is bedoeld voor de vette huid.
Als je een hele droge tot gewoon droge huid hebt zou ik dit masker niet aanraden. 

Wat heb je nodig:

1. Een halve banaan (een banaan bevat veel vitaminen en mineralen.)
2. Een theelepel honing (Honing heeft een verzachtende en ontstekingsremmende werking)
3. 5 theelepels yoghurt (yoghurt heeft een hydraterende en ontvettende werking)
4. Een theelepel sinaasappelsap (stimuleert de andere ingrediƫnten)

Prak eerst de halve banaan goed en meng het dan met de honing.
Voeg daarna in kleine beetjes de yoghurt toe.
Als laatst voeg je de sinaasappelsap toe.
Breng dan het masker aan met je handen of een kwast en laat deze 10 tot 15 minuten zitten.

Tip: Ik prakte de banaan waardoor er nog wat stukjes in bleven zitten, je kan het beter met een staafmixer doen.

Before

Met masker

After

Nadat ik het masker had gebruikt voelde mijn huid super zacht aan!
Ook was mijn huid niet droog, de yoghurt heeft het goed gehydrateerd!

Ik vind het een erg fijn masker, ik zou hem zo nog een keer maken!
Hij droogt de huid niet uit en toch ontvette het mijn huid wel.

Bedankt voor het lezen!

xx Iris


Geen opmerkingen:

Een reactie posten